2021-01-22

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą "Podwórka z natury 2021"

21-01-2021 r.

PREZYDENT OLSZTYNA

 

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego

w zakresie działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych

świadczonego na rzecz mieszkańców Miasta Olsztyna w roku 2021.

 

I.        Zasady postępowania konkursowego oraz przyznawania dotacji określają:

  1. ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U.
    z 2020 r. poz. 1057) zwana dalej Ustawą,
  2. uchwała Nr XXVII/474/20 Rady Miasta Olsztyn z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Miasta Olsztyna z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2021” zwana dalej Uchwałą;

II. Przedmiotem konkursu jest zlecenie wykonania zadania publicznegopn.:„Podwórka z Natury – zwiększanie aktywności mieszkańców obszaru rewitalizacji na rzecz poprawy jakości oraz atrakcyjności wspólnych przestrzeni lokalnych”, w formie wsparcia wraz z  udzieleniem dotacji na jego dofinansowanie.

III. Na realizację zadania w 2021 r. przeznacza się z budżetu Miasta Olsztyna środki finansowe w wysokości 80 000,- zł.

IV.W konkursie na realizację powyższego zadania mogą uczestniczyć wyłącznie podmioty wymienione
w art. 3 ust. 2 i 3 Ustawy.

V. Zasady przyznawania dotacji:

  1. Rozpatrywane będą oferty zgodne z tematem ogłoszonego zadania oraz warunkami zawartymi
    w niniejszym ogłoszeniu oraz w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
  2. Środki pochodzące z dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów wynikających bezpośrednio z realizacji zadania.
  3. Wysokość udziału wkładu własnego organizacji nie może być niższa niż 10 % kosztów całkowitych realizacji zadania.
  4. Przy przyznaniu środków nie będą uwzględniane oferty, których średnia ocena będzie mniejsza niż 50% maksymalnej, możliwej do otrzymania dotacji.  

VI.Termin i warunki realizacji zadania:

1.       Szczegółowy zakres i warunki realizacji zadania określone zostały w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

2.       Organizacja pozarządowa uwzględni warunki realizacji zadania, w tym w zakresie współpracy z grupami sąsiedzkimi, określone w Zarządzeniu nr 15 Prezydenta Olsztyna z dnia 21.01.2021 r. w sprawie zatwierdzenia zasad udziału mieszkańców w programie „Podwórka z Natury” w roku 2021.

3.       Termin realizacji zadania opisanego w ofercie, powinien rozpoczynać się nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy, a kończyć nie później niż do 31.12.2021 r.

4.       Dotowane podmioty zobowiązane są do:

1)    prowadzenia szczegółowej dokumentacji merytorycznej i finansowej z realizowanego projektu,

2)      umieszczenia logo Miasta Olsztyna oraz logo programu „Podwórka z Natury” na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych dotyczących realizowanego zadania, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność,

3)      informowania, że zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych z budżetu Miasta Olsztyna; informacja ta powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego,

5.       Ze środków pochodzących z budżetu Gminy Olsztyn można sfinansować wszystkie elementy trwałego zagospodarowania przestrzeni podwórek na terenach stanowiących własność Gminy Olsztyn, w tym m.in.: roboty związane z przygotowaniem terenu, nasadzenia zieleni, elementy małej architektury w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane, murale, instalacje artystyczne, nawierzchnie.

6.       Poza kosztami wymienionymi w § 17 ust. 12. Uchwały, ze środków otrzymanych z dotacji nie będą pokrywane następujące wydatki:

1)      budowa lub przebudowa miejsc postojowych,

2)      budowa lub przebudowa wiat śmietnikowych (dopuszcza się przegrody typu pergola lub stelaże pod roślinność pnącą),

3)      zakup narzędzi,

4)      zakup roślin jednorocznych oraz nasadzeń w donicach,

5)      zakup przedmiotów służących do gier i zabaw (piłki, siatki, paletki, gry planszowe, itd.),

6)      zakup tekstyliów: poduszek, koców, elementów odzieży, hamaków itp.

7.       W ramach realizacji przedmiotowego zadania obowiązywać będą następujące limity:

1)  limit kosztów obsługi zadania publicznego: maksymalnie 10% kosztów dotacji,

2)  limit kosztów merytorycznych:

a)       na prace związane z zagospodarowaniem podwórek: minimum 75% kosztów dotacji.

b)      pozostałe (animacyjne, eksperckie, itp): maksymalnie: 15% kosztów dotacji.

8.       W trakcie realizacji zadania oferent może dokonać przesunięcia kosztów pomiędzy pozycjami zestawienia kosztów realizacji zadania zawartego w ofercie do 10% kosztów całkowitych realizacji zadania (suma zwiększeń lub/i suma zmniejszeń). Przesunięcia powyżej 10% wymagają zgody Organizatora konkursu oraz sporządzenia aneksu do umowy.

9.       W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu i terminu jego realizacji. Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego. Istotne zmiany wymagają zgłoszenia za pomocą poczty elektronicznej lub pisemnego wniosku. Organizator konkursu odblokowuje w generatorze ofert witkac.pl możliwość wprowadzenia zmian w ofercie. Po akceptacji zmian przez Organizatora możliwe jest podpisanie aneksu do umowy.

10.   W przypadku utrzymującego się stanu pandemii w trakcie realizacji zadania, wszystkie działania muszą być prowadzone z zachowaniem obostrzeń sanitarnych, wymogów i ograniczeń wynikających
z przepisów prawa.

 

 

 

VII. Termin i warunki składania ofert:

1.         Ofertę realizacji zadania objętego konkursem należy złożyć w wersji elektronicznej w nieprzekraczalnym terminie do 13.02.2021 r. godz. 23.59. w generatorze "WITKAC" udostępnionym na stronie witkac.pl, według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057).

2.         Wersję papierową oferty wraz z załącznikami, wydrukowaną z platformy "WITKAC i podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta należy przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Olsztyna, Biuro Pełnomocnika Prezydenta Olsztyna ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,
ul. Knosały 3 bud. A, 10-015 Olsztyn, lub złożyć w kopercie zaadresowanej, opatrzonej nazwą „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych świadczonego na rzecz mieszkańców Miasta Olsztyna w roku 2021” do Kancelarii Urzędu Miasta Olsztyna w nieprzekraczalnym terminie do 15.02.2020 r. do godz. 16.00.  Suma kontrolna wydruku oferty musi być zgodna z sumą kontrolną dokumentu złożonego w generatorze wniosków. O dopełnieniu przedmiotowego terminu decyduje data wpływu oferty do kancelarii urzędu, a nie data stempla pocztowego.

3.       Wypełnienie części III pkt 6. formularza oferty - tabela: "Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego" - nie jest obowiązkowe.

4.       Oferty złożone na niewłaściwych drukach, niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

5.       Wymagane załączniki do oferty:

1)      W przypadku gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego, do oferty należy dołączyć  potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną oferenta; nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej. Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany.

2)      W przypadku, gdy Oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 Ustawy, tzw. spółką non-profit – wymagane jest dołączenie do oferty kopii umowy lub statutu spółki potwierdzonej za zgodność z oryginałem.

VIII. Tryb i kryteria wyboru ofert oraz termin dokonywania wyboru ofert:

1.       Oceny formalnej złożonych ofert dokona pracownik Biura Pełnomocnika Prezydenta Olsztyna ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi. Oferty nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.

2.       Oceny merytorycznej złożonych ofert dokona Komisja Konkursowa, w oparciu o kryteria określone w  Uchwale dostępnej na stronie ngo.olsztyn.eu.

3.       O rozstrzygnięciu konkursu decyduje Prezydent Olsztyna wybierając najkorzystniejszą ofertę z uwzględnieniem opinii Komisji Konkursowej, w terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu powyższej Komisji.

4.       W konkursie wybrana zostanie tylko jedna oferta.

5.       Decyzja Prezydenta Olsztyna jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.

6.       Decyzja Prezydenta Olsztyna o przyznaniu dotacji jest podstawą do podpisania umowy zawierającej szczegółowe i ostateczne terminy oraz warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.

7.       Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji
w oczekiwanej wysokości.

IX.   Realizacja zadania w latach poprzednich.

1.       W roku 2019 Miasto Olsztyn zleciło organizacjom pozarządowym realizację zadania pn.: „Podwórka
z Natury – zwiększanie aktywności mieszkańców obszaru rewitalizacji na rzecz poprawy jakości oraz atrakcyjności wspólnych przestrzeni lokalnych” o wartości 80.000,- zł.

2.       W roku 2020 Miasto Olsztyn zleciło organizacjom pozarządowym realizację zadania pn.: „Podwórka
z Natury – zwiększanie aktywności mieszkańców obszaru rewitalizacji na rzecz poprawy jakości oraz atrakcyjności wspólnych przestrzeni lokalnych” o wartości 80.000,- zł.

 

Prezydent Olsztyna

 

 Piotr Grzymowicz

 

 

 

 


 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..