Wniosek o zwrot opłaty skarbowej musi zawierać:
1) dane wnioskodawcy:
-imię i nazwisko/nazwa;
-adres zamieszkania/siedziby (w Polsce);
-PESEL/NIP/w przypadku nierezydentów seria i numer paszportu;
2) wysokość uiszczonej opłaty skarbowej o zwrot której ubiega się wnioskodawca;
3) datę dokonania zapłaty opłaty skarbowej;
4) uzasadnienie wniosku:
-podanie przyczyn niedokonania czynności urzędowej, niewydania zaświadczenia, zezwolenia /pozwolenia, koncesji/ (np. niezłożenie wniosku, otrzymanie decyzji odmownej);
-oznaczenie stron postępowania oraz nazwy organu lub sądu, do którego złożono wniosek/pełnomocnictwo (lub gdzie planowano złożyć wniosek/pełnomocnictwo – jeżeli ostatecznie nie został złożony);
*załączenie kopii dokumentu potwierdzającego niedokonanie czynności urzędowej/niewydanie zezwolenia lub zaświadczenia przyspiesza zakończenie sprawy;
5) określenie sposobu zwrotu opłaty skarbowej: numer rachunku bankowego/przekaz pocztowy/Oddział Banku Handlowego S.A.
Wniosek o zwrot opłaty skarbowej można złożyć:
1. W formie elektronicznej-poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miasta Olsztyna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP)- /urzadmiastaolsztyn/SkrytkaESP.
2. W formie papierowej:
a) w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Olsztyna, Plac Jana Pawła II 1, pok. 20, 22;
b) przesyłając pocztą na adres:
Urząd Miasta Olsztyna, Plac Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn.