Konkurs na dyrektora Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego
PREZYDENT OLSZTYNA
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego
Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 38
Okres zatrudnienia : na czas określony od 3 do 7 lat
1. Niezbędne wymagania wobec kandydata (kandydatki) na stanowisko dyrektora Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa Unii Europejskiej lub obywatelstwo innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
2) znajomość języka polskiego;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) dobry stan zdrowia;
6) nieposzlakowana opinia;
7) wykształcenie wyższe magisterskie;
8) co najmniej 5-letnia udokumentowana działalność w instytucjach kultury lub innych podmiotach prowadzących działalność w obszarze kultury, lub edukacji, lub nauki, lub administracji rządowej lub samorządowej, w tym 4 -letnie doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzkim;
9) doświadczenie w działalności naukowej lub edukacyjnej lub popularyzatorskiej;
10) znajomość przepisów prawnych dotyczących:
a) organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej,
b) samorządu gminnego,
c) finansów publicznych, w tym zasad gospodarki finansowej instytucji kultury,
d) zamówień publicznych i prawa pracy.
2. Wymagania dodatkowe wobec kandydata (kandydatki) na stanowisko dyrektora Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego:
1) znajomość zagadnień i procedur związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z Unii Europejskiej, na działalność kulturalną;
2) ukończone kursy lub szkolenia z zakresu dziedzin kulturalnych, zarządzania, ekonomii, pozyskiwania środków unijnych;
3) znajomość co najmniej jednego języka obcego na poziomie komunikatywnym;
4) predyspozycje menedżerskie i umiejętności zarządzania zespołem;
5) współpraca z lokalnymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi;
6) umiejętność prowadzenia negocjacji;
7) kreatywność, dyspozycyjność, inicjatywność i efektywność w działaniu.
3. Wymagane dokumenty:
1) zgłoszenie do konkursu wraz z uzasadnieniem;
2) życiorys zawodowy - curriculum vitae, zawierający adres kontaktowy; dokument powinien być opatrzony klauzulą: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Prezydenta Olsztyna z siedzibą przy Pl. Jana Pawła II 1, moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych, w celu realizacji procesu rekrutacji.”;
3) oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
4) kopie dokumentów poświadczających znajomość języka polskiego, (w przypadku obywatelstwa innego niż polskie),
5) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
6) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu lub inne dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe),
7) kopie dokumentów potwierdzających działalność w obszarze kultury lub edukacji lub nauki;
8) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, osiągnięciach zawodowych;
9) zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy na stanowisku kierowniczym (wystawione nie wcześniej niż miesiąc przed złożeniem oferty);
10) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
11) oświadczenie kandydata (kandydatki), że nie był (nie była) skazany (skazana) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
12) rekomendacje/recenzje/opinie od osób fizycznych lub prawnych, bezpośrednio związanych z działalnością kulturalną, lub edukacyjną, lub naukową potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe oraz nieposzlakowaną opinię kandydata (kandydatki);
13) autorska koncepcja funkcjonowania Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego (programowa, organizacyjna i finansowa), uwzględniająca możliwości finansowe instytucji i środki zewnętrzne, o objętości maksymalnie 10 stron (czcionka Times New Roman, rozmiar czcionki 12), w szczególności:
a) sformułowanie misji i celów strategicznych w oparciu o zadania statutowe oraz kierunków rozwoju OPiOA,
b) zarys programu działalności OPiOA,
c) plan gospodarowania środkami finansowymi (w tym pozyskanymi z innych źródeł zewnętrznych),
d) opis efektywnego wykorzystania bazy lokalowej i zasobów OPiOA,
e) opis sposobu optymalizacji pracy, w tym projekt planowanej struktury organizacyjnej,
f) plan współpracy z innymi podmiotami ze sfery publicznej i niepublicznej, w tym organizacjami pozarządowymi,
g) plan promocyjny na rzecz budowy wizerunku OPiOA.
4. Zadania jakie ma realizować dyrektor w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego:
1) kierownictwo i nadzór w bieżących sprawach działalności organizacyjnej, statutowej, finansowej, gospodarczej i administracyjnej,
2) wdrażanie i realizowanie opracowanego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji,
3) dbałość i właściwe i gospodarne wykorzystywanie mienia i majątku instytucji,
4) przedstawianie Organizatorowi planów, sprawozdań, raportów i analiz związanych z zakresem działalności instytucji, zgodnie z obowiązującymi przepisami i potrzebami Organizatora,
5) podejmowanie działań w celu pozyskiwania dodatkowych środków finansowych na działalność instytucji,
6) bezwzględne przestrzeganie dyscypliny finansowej w zakresie gospodarki finansowej instytucji,
7) racjonalizacja wydatków instytucji oraz ich dokonywanie w sposób celowy przy optymalnym doborze metod i środków umożliwiających terminową realizację zadań,
8) rzetelna i sprawna współpraca z Organizatorem, organizacjami pozarządowymi, grupami nieformalnymi i innymi instytucjami działającymi w zakresie kultury i nauki,
9) inne zadania nie wymienione wyżej, a wynikające z ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, Statutu Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w Olsztynie oraz innych aktów prawnych dotyczących działalności instytucji.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „konkurs na dyrektora OPiOA” w Wydziale Organizacji i Kadr Urzędu Miasta Olsztyna, Pl. Jana Pawła II 1, pokój 130, w terminie do 17 maja 2023 roku.
O zakwalifikowaniu do konkursu, terminie i miejscu jego przeprowadzenia kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Z dokumentami dotyczącymi organizacyjno-finansowych warunków działalności Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego można zapoznać się w Wydziale Kultury i Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Olsztyna Pl. Jana Pawła II Nr 1, pokój nr 12, w godzinach pracy Urzędu Miasta Olsztyna.
Informacja dodatkowa:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
1) administratorem Pani /Pana danych osobowych jest Prezydent Olsztyna, Pl. Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn, kontakt z Inspektorem ds. ochrony danych osobowych - iod@olsztyn.eu,
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974r.,
3) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres rekrutacji,
4) posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
5) ma Pani/ Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
6) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
Prezydent Olsztyna
Piotr Grzymowicz
INFORMACJA
Informujemy, że konkurs na stanowisko dyrektora Olsztyńskiego Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w Olsztynie, nie został rozstrzygnięty.
Olsztyn, 15 czerwca 2023r.