2020-10-19

E-usługi UMO

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta Olsztyna znajduje się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Adres skrytki Urzędu to:

/urzadmiastaolsztyn/SkrytkaESP


Przesyłanie dokumentu elektronicznego:

Po założeniu konta i zalogowaniu się na platformie ePUAP, użytkownik powinien przejść do Katalogu spraw, gdzie ma możliwość wyszukania typu sprawy powiązanej ze stosownym formularzem, umożliwiającym wypełnienie i przesłanie dokumentu elektronicznego.

Dokumenty mogą być przesyłane przy użyciu usługi centralnej o nazwie Pismo ogólne do podmiotu publicznego lub przy użyciu innych usług, znajdujących się w Katalogu spraw. Po wybraniu linku do usługi, należy kliknąć przycisk "Załatw sprawę", następnie zalogować się, lub utworzyć konto użytkownika (jeśli użytkownik go nie posiada). Potem w polu "Ustaw/zmień adresata" należy wyszukać adresata "URZĄD MIASTA OLSZTYNA" poprzez wpisanie w wyszukiwarce frazy "Urząd Miasta Olsztyna" lub "urzadmiastaolsztyn". Następnie należy wypełnić treść pisma oraz ewentualnie dodać załączniki.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 150 MB.

Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) muszą zostać uwierzytelnione poprzez zastosowanie podpisu elektronicznego, lub profilu zaufanego ePUAP, natomiast nie muszą być podpisywane elektronicznie skargi oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej.

Nadawca otrzymuje automatycznie potwierdzenie o odebraniu przesyłki przez Urząd - tzw. Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia.

Odpowiedzi na pisma złożone do Urzędu przez ESP są wysyłane w postaci wskazanej przez nadawcę dokumentu (papierowej lub elektronicznej). W przypadku wysyłki elektronicznej adresat ma 14 dni na potwierdzenie odbioru dokumentu. Jeżeli tego nie uczyni dokument uważa się za skutecznie doręczony.


Bezpośrednie linki do najczęściej wykorzystywanych usług w kontakcie z Urzędem Miasta Olsztyna:

Pismo ogólne

 

 

 

W ramach projektu dofinansowanego ze środków UE zrealizowanego pod nazwą: „Wdrożenie platformy zintegrowanych usług publicznych” na portalu edeklaracje.olsztyn.euzostały wdrożone e-usługi dotyczące podatków i opłat lokalnych:

1)     DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości

2)     DL-1 - deklaracja na podatek leśny

3)     DR-1 - deklaracja na podatek rolny

4)     IN-1 - inf. w sprawie podatku od nieruchomości

5)     IL-1 - inf. w sprawie podatku leśnego

6)     IR-1 - inf. w sprawie podatku rolnego

7)     DT-1 – deklaracja na podatek od środków transportowych

 

W ramach modernizacji portalu zakres usług poszerzył się o kolejne związane z gospodarowaniem odpadów komunalnych:

 

1)    DO-1 - GOK nieruchomości zamieszkałe

2)    DO-2 - GOK nieruchomości niezamieszkałe

3)    DO-3 - GOK domki letniskowe

4)    Sprawozdanie z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi - Sprawozdanie zerowe

5)    Sprawozdanie z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi - Sprawozdanie półroczne

6)    Sprawozdanie z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi - Sprawozdanie Prezydenta Miasta

 

Po wybraniu linku do usługi, należy kliknąć przycisk "Załatw sprawę", następnie zalogować się, lub utworzyć konto użytkownika (jeśli użytkownik go nie posiada). Potem w polu "Ustaw/zmień adresata" należy wyszukać adresata "URZĄD MIASTA OLSZTYNA" poprzez wpisanie w wyszukiwarce frazy "Urząd Miasta Olsztyna" lub "urzadmiastaolsztyn". Następnie należy wypełnić treść pisma oraz ewentualnie dodać załączniki.


Użyte wyżej skróty oznaczają:

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się